خرداد

بیانیه ی میر حسین موسوی خطاب به مردم :

بسم الله الرحمن الرحیم


هموطنان عزیز


از سراسر کشور اخبار بسیاری در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات اخیر به اینجانب می‌رسد اطمینان دارم که این واکنشها، نه به خاطر شخص من، بلکه اثر نگرانی نسبت به روش جدیدی از زندگی سیاسی که دارد بر کشور ما تحمیل می‌شود. اقداماتی که در طی این چند روز شاهد آن بوده‌ایم تا کنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است. اگر مردم با اضطراب تحولات فعلی را دنبال می‌کنند به خاطر نگرانی‌های شدیدی است که به خاطر در خطر گرفتن دستاورد‌های عظیم انقلاب خود دارند.

کسانی که با تخلفات بسیار نتایج غیر قابل باوری را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند اینک در صدد تثبیت آن نتایج و شروع دوره جدید از تاریخ کشور ما هستند. اینجانب در طول انتخابات به کرات از خطرات قانون‌گریزی سخن گفته‌ام و تاکید کرده‌ام که چنین شیوه‌ای ممکن است به استبداد و دیکتاتوری بیانجامد و امروز ملت ما در نقطه‌ای قرار گرفته است که این دور نما را لمس می‌کند ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبند هستیم، اصل ولایت فقیه یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و حرکات سیاسی را در چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم، امیدواریم روند آتی حوادث نادرست بودن این برداشت را نشان دهد در عین حال هشدار می‌دهیم که هیچ یک از کسانی که انقلاب اسلامی علاقه دارند چنین روندی را نخواهند پذیرفت. این چیزی است که خون صدها هزار شهید ما را به مسئولیت پذیری در قبال آن قرا می‌خواند.

مردم عزیز

اینجانب امروز طی نامه‌ای تقاضای خود را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شواری نگهبان ارائه کردم و این کار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم از دولت می‌دانم. توصیه مکرر و و مجدد این خدمتگذار شما آن است که به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد؛ مخالفت‌های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.

ما از مسئولان درخواست کرده‌ایم که مجوز برگزاری یک راهپیمایی بزرگ در تمامی شهرهای کشور به ما داده شود تا در طی آن مردم فرصتی برای نمایش مخالفت خود با شیوه برگزاری انتخابات و نتایج آن پیدا کنند. موافقت مسئولان با این امر می‌تواند بهترین راه حل برای مهارهیجانات فعلی باشد.

از رنگ سبز که نماد معنویت و آزادی و عقلانیت دینی و مداراست و شعار الله اکبر که حاکی از ریشه‌های انقلابی ماست دست برنداریم. این رنگ و شعاری است که همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترین وسیله ارتباط دل‌ها و خواسته‌های ما با هم خواهد بود. متاسفانه تلاش گسترده‌ای برای قطع تمامی امکاناتی ارتباطی ما با هم صورت می‌گیرد و به این نکته توجه نمی‌شود که قطع این مجاری تنها منجر به آن خواهد شد که واکنش‌های موجود از شکلی هدفمند و مهار شده تغییر ماهیت پیدا کند و خدای ناکرده به حرکات کور تبدیل شود. اطمینان دارم که خلاقیت شما راه حل‌های ارتباطی جدید و موثری را پایه ریزی خواهد کرد تا بتوانیم از اقدامات خود نتایجی مفید به حال کشور و نظام و انقلاب بگیریم.

به عنوان یک علاقمند، به نیروی انتظامی توصیه می‌کنم از برخورد خشن با حرکت‌های خود جوش مردم خودداری کند و اجازه ندهد که اعتماد مردم نسبت به این نهاد ارزشمند خدشه دار شود. این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود.

به امید روزهای بهتر

میرحسین موسوی 

 

 

 

اصلا ناامید نیستم...این کتک خوردنها،این سیاه و سبز پوشیدنها،این سوتها و بوقها و الله اکبر گفتن ها...اصلا ناامید نیستم. ما به خرداد پر از حادثه ...

 


در معبر ِ قتل ِ عام
شمع‌های خاطره افروخته خواهد شد.
 
دروازه‌های بسته   
  به‌ناگاه   
  فراز خواهد شد 
دستان ِ اشتیاق   
  از دریچه‌ها دراز خواهد شد 
لبان ِ فراموشی   
  به خنده باز خواهد شد 
و بهار   
  در معبری از غریو 
تا شهر ِ خسته   
  پیش‌باز خواهد شد.(شاملو) 

نظرات 1 + ارسال نظر
آرش ف سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:32 ق.ظ

احسنت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد